REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Přes 50 let staré mosty ležely na jediné přístupové cestě do této části Krkonoš - směrem od Trutnova do Pece pod Sněžkou a Malé Úpy. Jejich havarijní stav žádal zásadní krok: výstavbu nových.
Stavební práce na mostech začaly v květnu 2021 a 18. listopadu 2022 již byly předány do předčasného užívání 3 nové mosty. Kvůli zachování průjezdnosti bylo před začátek stavby nezbytné vybudovat mostní provizoria, přes která vozidla projížděla kyvadlově po celou dobu prací. V těchto dnech za plného provozu probíhá odstranění zmíněných mostních provizorií. Jak počasí dovolí, budou zde pokračovat dokončovací práce.
"Těší mě, že se nám povedlo souběžně zrekonstruovat všechny tři mosty najednou tak, abychom co nejméně komplikovali dopravu v dalších letech,“ uvedl hejtman Martin Červíček.
Za vybudování nových mostů kraj zaplatil 187 milionů korun s DPH. Jedná se o letošní nejnákladnější silniční stavbu Královéhradeckého kraje. Na investici se podílel také Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Kraj letos do silnic druhých a třetích tříd a také mostů investuje přes 1,2 miliardy korun.
„Nové mosty mají zcela novou ocelobetonovou konstrukci o jednom mostním poli s betonovými opěrami a založením. Ocelové konstrukce nosníků jsou z patinující oceli, která nevyžaduje povrchovou úpravu v průběhu životnosti, takže nebude nutné provádět údržbu nad řekou, kde se vyskytují chránění živočichové. Zároveň mosty již nemají středové pilíře v korytě toku řeky Úpy. Samozřejmostí je zajištění řádného odvodnění a modernizace zádržných systémů,“ doplnil radní pro dopravu a majetek Václav Řehoř.
Kateřina Sekyrková
Zdroj: Královéhradecký kraj
Foto: KHK, redakce
Do jakých silnic letos kraj investuje 1,7 miliardy korun? |
Vaše komentáře |