Vyhledej
MeOb s. r. o. > Turistika

Turistická hra je na světě a s ní nové heslo regionu: Královédvorsko - kraj romantických šílenců

Redakce / 15.06.2016, Královédvorsko
V pondělí 13. června proběhla v Městském muzeu ve Dvoře Králové prezentace hry, která vznikala rok a půl a která je milníkem v propagaci celého našeho regionu - jedná se totiž o vůbec první materiál, který společně vytvořilo město Dvůr Králové n. L., Kuks a ZOO Dvůr Králové a do kterého se zapojili i místní podnikatelé!.
Vznikla tak brožura, ve které je vše potřebné pro to, aby turista našel místa, kam se v regionu podívat, kde se najíst, kde přespat, kde se pobavit. A to vše navíc zábavnou formou jednoduché hry s možností výhry velmi atraktivních cen.

Aby se však lidé o hře dozvěděli, aby si o ni řekli, aby vůbec měli chuť se k nám do regionu přijet podívat, tak k tomu je určena zcela nová kampaň s názvem 

Královédvorsko - kraj romantických šílenců 


Proč kraj romantických šílenců? Protože náš region je plný příběhů lidí, kteří měli nesmyslné, bláznivé až šílené sny, které se ale právě jenom jim podařilo zrealizovat! A vždy to je to nejkrásnější, co v našem regionu máme! Jsou to místa, na která můžeme být právem pyšní. A při tom zapomínáme, že nikdo "normální" by tohle prostě neudělal - Posuďte sami:

Josef Vágner - v malém městě pod horami postavil velkolepé safari, které nám závidí celá Evropa
Jaroslav Valečka - jako architekt z obyčejné přehrady vytvořil romantickou krásu podobnou starodávným hradům
František Antonín Špork - vysnil si velkolepé lázně a postavil je! Co na tom, že v místě, které si vybral, není žádný léčivý pramen
Václav Hanka - možná jen nalezl, možná i vytvořil miniaturní sešitek, který doslova nakopl osobnosti své doby a naplno spustil Národní obrození.

A k tomu si přidejte i městské muzeum, které vytvořilo nádhernou celoroční expozici Vánočních ozdob.

Buďme hrdi na své romantické šílence, hýčkejme si jejich díla a pochlubme se jimi tady u nás, v celých Čechách, po celém světě!



Pevně doufáme, že se vám nápad zalíbí, že vás zaujme a že nám pomůžete s jeho šířením mezi svými přáteli. V následujících dnech a týdnech se budou postupně objevovat plakáty s jednotlivými příběhy, fotogalerie na sociálních sítích. Menší, či velké články s výše uvedenými příběhy v nejrůznějších novinách, ale i u nás na portále Kralovedvorsko.cz

A to není všechno - pro začátek kampaně bylo vybráno jen pouhých 5 výše uvedených míst a osobností. Tím to ale zdaleka nemusí končit! Máme tady řadu dalších velkých osobností, které mohou být součástí. Máme zde sportovce, umělce, ale i podnikatele, kteří svým dílem daleko přesáhli hranice našeho regionu. 

To vše se dá v konceptu propagace regionu využít, pracovat s tím. A my pevně doufáme, že třeba už nyní, při čtení tohoto článku, vás napadla konkrétní jména a jejich příběhy. Pošlete nám je! Nejlepší nápady zrealizujeme a zahrneme mezi příběhy. A v příštím roce třeba právě váš nápad bude tím hlavním, který bude do našeho regionu zvát turisty. Letos jsme vsadili na přehradu Les Království a takřka 2 metry vysoký plakát můžete již nyní najít v Praze na Černém mostě na autobusovém nádraží a také na vlakovém Hlavním nádraží, kde je obrovská koncentrace lidí.

Nyní pro vás máme 2 videa, která doufáme přesvědčí i ty z vás, kteří třeba trochu pochybují. Nejdříve turistickou hru představí místostarostka Alexandra Jiřičková, která byla její iniciátorkou. A potom následuje video o tom, jak vznikal nápad na heslo Královédvorsko - kraj romantických šílenců. Autory a zpracovateli celé myšlenky jsme my - tedy Jan Holan a Kateřina Sekyrková - provozovatelé tohoto portálu. 
Přišlo nám však škoda využít nápad jen pro náš portál, který je určen zejména pro místní obyvatele. Proto jsme jej nabídli komisi cestovního ruchu v čele s paní Jiřičkovou. Všem se nápad líbil a statečně se rozhodli jej realizovat. A to i přes to, že jsme si všichni vědomi toho, že heslo i některá témata mohou vzbudit diskuse. Že ne všichni s nimi třeba budou souhlasit. Ale to je dobře - právě diskuse je to, co náš region posune dál. :-)

Alexandra Jiřičková o turistické hře Královédvorsko


Proč kraj romantických šílenců?

FOTOGALERIE - Turistická hra je na světě a s ní nové heslo regionu: Královédvorsko - kraj romantických šílenců

Související články
Hospital Kuks regeneruje po náročné sezóně a představuje plány na nadcházející rok
Královédvorsko - bajkerů ráj
Regionální turistická hra Královédvorska se rozjede na začátku turistické sezony. Podnikatelé mají stále možnost se zapojit
Do hradeckého kraje loni přijelo meziročně o pětinu hostů více
Čertovy hrady - ideální místo na letní výlet s foťákem, dětmi i košíkem na houby
Fotosoutěž Podkrkonoší 2016 má uzávěrku 16. září. Veřejnost bude hlasovat přes facebook.
Kuks se stal turistickou destinací roku 2016 v kategorii Fénix prestižní soutěže DestinaCZe.
Textilní muzeum v České Skalici na jaře končí. Provozovatel - Uměleckprůmyslové muzeum v Praze - dal výpověď.
Vaše komentáře
Návštěvnost města, 26.07.2016 09:56, Reagovat
Ono to asi nebude úplně souviset s hrou na: Chodí pešek okolo Dvora... Ale:
Všiměte si, že město navštíví víc lidí, když se v něm něco děje... Anebo aspon vylezou z brlohů místní. Obvykle u toho i "pustěj" nějakou korunu, což zpravidla bývá i oživením pro podnikatele.
Mno, třeba u již nekonajících se rockových festivalů se podnikatel s pomocí technických služeb města ukázal jako žába na prameni a tak je tu o další skvělou akci méně, protože člověk, který za tím vším organizačně stál, logicky musel "přijít na buben"...
Když jsme u toho koupaliště (místní snad trklo) - je opravdu krásné. To říká každý přespolní, který jej viděl. V této souvislosti - nenapadá nikoho nic? - Jak nalákat výletníka ze ZOO, (a přiznejme si - nikdo jiný sem už nezavítá) aby přespal a třeba i druhý - čtvrtý den omrkl něco ze zdejších krás?
Mylník, jak trefné.Já, 18.06.2016 18:59, Reagovat
Krásné nové slovo, mylník. Ale přesně vystihuje, že jako obvykle, do čeho se naveze Město Dvůr Králové je velikánský omyl a ještě malá (nebo spíš větší?) domů. Pane Bože, za co se ještě ve Dvoře vyhoděj peníze?
Je ale povzbudivé, že když pitomci vedou radnici a nevzdělanci píšou do novin, může z toho vzniknout něco zajímavého.
Re: Mylník, jak trefné., 19.06.2016 03:27, Reagovat
Zmýlil jsem se v slově milník, máte za to, že jsem pytlík.
Možná ano, možná ne. Mluvím však konkrétně.
Vemte klidně článek celý a bodíček po bodu, napište, co zle je tu.
Chcete-li cos vysvětlit, stačí nás jen oslovit!
Dáme kafe, rakvičku, k tomu třeba skleničku :-)
Re: Re: Mylník, jak trefné.Já, 20.06.2016 19:51, Reagovat
Dobrá, ať neřeknete, že jen planě plkám.

Město nemá vydávat jakékoli prostředky na propagaci regionu. To je prací podnikatelů. Dovolím si ocitovat kousek článku, který mi jde z duše a líp bych to nezformuloval: "Města mezi sebou svádějí stále lítější konkurenční boj o turisty, regiony se rvou o investory, státní univerzity se přetahují o studenty. Pokud ale takhle při pátku čekáte dobrou zprávu o tom, jak se díky tomuto soupeření zkvalitňují státní služby, mám pro vás jobovku. Spousta peněz totiž v tomhle litém boji končí v pomyslných kamnech. A ty peníze jsou vaše!
Jak by to bylo krásné, kdyby starostové soupeřili v tom, jak jsou jejich podřízení vstřícní k občanům. Kolik cizích jazyků umí průměrný strážník. Nebo jak vypadají silnice.
Česká realita? „Musíme si zaplatit bilbórd, ať jsme světoví. Vedlejší Lhota už jeden má. A taky si objednat slogan. Takovej, aby si lidi zvykli na ten smrad močůvky. Třeba: Přivoňte k přírodě.“ Zdroj: http://finmag.penize.cz/penize/266190-stat-reklamu-nepotrebuje-jakkoliv-to-muze-vypadat-cool

Ale naše prachy už se vyhodily, takže probereme za co:

1. "heslo regionu": Královédvorsko - kraj romantických šílenců - snad už nic stupidnějšího nikoho napadnout nemohlo. Koho napadlo, že na tohle heslo se pohrnou davy? Heslo nebo slogan, chcete-li, má v reklamě zejména poutat pozornost, být snadno zapamatovatelné a ideálně zrovna "prodávat". Tedy v tomto případě přilákat turisty. Vžijte se do role turisty, co náhodou navštíví ZOO. A přečtete si slogan. Už letíte poznávat ty šílence? Budete si slogan pamatovat ještě doma a říkat ho kamarádům? .....
A to pominu věcnou stránku. To toho prvního, Josefa Vágnera jsem dlouhá léta osobně znal a také jsem s ním spolupracoval - a proto rozhodně stojím za tím, že to žádný romantický šílenec nebyl. To byl dříč s jasným cílem! Jaroslav Valečka? Šílenec a ještě romantik? To může říct jen ten, kdo jeho dílo zná jen z pohledu od klobásy ze stánku. Zkuste dnes říct, že se bude na Dvorsku realizovat podobně rozsáhlá stavba a uvidíte tu romantiku. Romantik Špork? Zařiďte si tajnou tiskárnu, vydávejte protiunijní literateru a romantiky taky užijete dost. A rusofil, archivář a správce sbírek docent Hanka? Kde tam vidíte tu šílencovu romantiku?

2. "brožura", ok, je normální, že si subjekty, které nabízejí v nějakém regionu služby, zaplatí za reklamu. Koneckonců to tenhle web nabízí také a město a jeho, tedy naše, peníze k tomu snad nepotřebuje. Tak sakra proč zase město?

3. "hra" - tady se zdržím komentáře, přijde mi to prostě bez šance na úspěch, ale může to být jen moje úchylka. Pikantní mi přijde, že je tajná a turista se o ní musí někde napřed dozvědět a sám si o ni říct! Bože, to je reklamní zásah! Ale když si to někdo zaplatí, proč ne. Jen proč z mých daní?

4. "proč kraj romantických šílenců" no, jména jsem probral už výše, mimo Hanky to byli spíš velmi úspěšní podnikatelé, než šílenci. Ale dodatek na konci odstavce "A k tomu si přidejte i městské muzeum, které vytvořilo nádhernou celoroční expozici Vánočních ozdob." .... ten mě dostal, to je fakt šílencova pecka.

..............
Představení hry byla jistě taky pecka, kolik to vidělo těch, na které je hra bylo cílená, tedy turistů? Tohle nebylo představení turistické hry, tam by musely být davy. Davy nedočkavců, co si jdou zahrát. Ne ne, tohle bylo poplácání se po zádech, jak dobře jsme to vymysleli a udělali. Představení novinky vypadá jinak.
Představte si, že jste turista. Zadejte do vyhledavače nějaké heslo, třeba "kraj romantických šílenců" nebo nějaké to "jsem turista ve Dvoře a co s tím volným časem, sakra" a řekněte si, jo, ta hra je pecka. Nebo se na internet vykašlete, představte si že jste právě vylezli ze ZOO a objevili ceduli s napínavou hrou, skočili do auta a začali hrát.
No, už začínám bejt nudnej, takže jenom bonbónek nakonec: spouštět takovouhle věc, kdy v rádiu vysílaj reklamu Dvůr je zablokovanej, dostanete se tam jen vrtulníkem, ZOO zeje prázdnotou (byli jste se o víkendu na těch pár lidí s vyvinutým orientačním smyslem podívat?, taky jste těm autobusů s turistama vysvětlovali, že nemaj odjíždět, že na třetí pokus už to daj) a kdy návštěva na trase Muzeum - ZOO - Kuks - přehrada představuje najmout místního šerpu, kterej se vyzná a pak ujet asi 272 km ... Kdyby nešlo o léta plánované uzavírky ...








Re: Re: Re: Mylník, jak trefné.jan holan, 20.06.2016 20:49, Reagovat
Možná právě to město dělat nemělo, pak to ale zakažte všem městům, regionům i státům! Konkurence je i v cestovním ruchu ohromná a kdo nedělá nic, ten prostě prohrává.
Co se týče efektivity, sám jsem na mnoha veletrzích viděl naprosto šíleně neefektivní expozice městeček se spoustou nesmyslných letáčků, které nikdo nechce - tisíckrát se podepíšu pod to, aby se taková nesmyslná vydání zarazila!

1. heslo - ano počtali jsme i s negativními reakcemi. Cílem ale bylo zejména zaujmout poukázáním na zrealizované nápady, které se normálním lidem mohli a stále mohou jevit jako naprosto šílené. Slovo šílené ve spojení se slovem romantický má být (a snad obecně je) chápáno pozitivně, odhodlaně, až obdivně. Když ne u vás, doufám, že u jiných lidí se to podaří. Další vaše narážky na toto téma doufám odezní s postupným zveřejňováním příběhů, které jsme k jednotlivým lidem a jejich dílu připravili.

2. Proč město? Protože doposud se tady nikdo, kdo by se toho ujal nenašel. Mělo by to dělat Podkrkonoší, ale zatím to moc nešlo. Nyní se to podařilo, protože svoji energii a podporu tomu dala 2 nejatraktivnější místa v regionu - tedy Kuks a ZOO. Což tomu jistě dává váhu a městu to opravdu zásadně pomůže.

3. S tajností hry s vámi trochu souhlasím, nicméně rozumím i těm, kdož to takto na první vydání nastavili - pokud by se válela všude po stolcích ve statisícových nákladech, tak by to byly přesně ty vyhozené peníze, které jste zmiňoval - Pokud se dobře zvládne informovat o hře veřejnost a to zejména v zoo a v Kuksu (a na tom právě děláme), tak hru budou hrát ti, co ji budou chtít hrát! A protože její získání je bude stát nějakou energii, tak si s ní snad nepodloží nohu od stolu. Pokud bude hra dobrá a lidi bude bavit, může se jí pro příští rok vytisknout násobně více a vyloženě ji cpát každému do ruky tlakem. I s tím, že obrovská část výtisků skončí v odpadu.

Na start v době rekonstukcí jsem odpovídal už výše - stále se něco opravuje a čekáním na cokoliv se nikdy nic neudělá. Jen k tomu dodám, že letošní rok je tak trochu pilotní. Zkouší se to - investovalo se do toho spíše málo a čeká se jak to zaujme, jaké tam budou chyby, co se nedomyslelo, podcenilo. Tedy za optimální situace se to letos vyzkouší a doladí a příští rok se to může spustit ve velkém. Bude-li vůle a chuť.

4. viz bod jedna

Představení hry bylo určeno zejména pro novináře, pro lidi a firmy, které se na hře podílely a pro místní obyvatele. Proto se tam vše podrobně vysvětlovalo. Turistu zajisté nebudou zajímat podrobnosti. Pro turistu jsou panely na recepci v zoo (budou do středy) s logem regionu, heslem, které je snad zaujme, s 5 hlavními příběhy ve formě fotografií a s výzvou aby si vyzvedl herní brožuru. Když jej toto zaujme, tak si brožuru vyzvedne a bude hrát. Když jej to nezaujme a brožury se na podzim vyhodí, tak všichni sklopíme zraky a budeme se přede všemi veřejně kát. A třeba přijde někdo, kdo to vymyslí lépe.
Zatím se ale nikdo nenašel a i já jsem se s nápadem na heslo a příběhy na komisi cestovního ruchu tak trochu proboural. Ano mohl jsem si to nechat pro sebe a stejně jako všichni jenom hudrovat v hospodě, nebo na našem portále. Já šel se svojí kůží na trh se vším, co k tomu patří. tedy i s tím, že si to musím obhájit. Věřím, že to je lepší, než jenom nadávat po hospodách, posmívat se a zesměšňovat.

Těšíme se na váš nápad.

Re: Re: Re: Re: Mylník, jak trefné.všudybyl, 20.06.2016 22:33, Reagovat
Aha, najednou je to jen zkouška. Nemusíte zde obhajovat svou práci, o to tu přeci nejde. Zakázka zadána, smlouva podepsána, vy jste spokojen. Hlavně jestli budou spokojeni hráči (návštěvníci). Doufám, že za rok bude taky s velkou slávou hra vyhodnocena. 100 tis. zaplaceno (nepočítaje čas a úsilí slavné komise), hru hrálo 500 lidí. Návštěvnost regionu se zvedla o 0,1%. Dosáhli jsme výsledku, jakého jsme chtěli.
Re: Re: Re: Re: Mylník, jak trefné.Já, 22.06.2016 05:41, Reagovat
Tak od konce. S kůží na trh jste nešel, to panáčku ani náhodou. Ty penízky tam utopil někdo jinej … Společnosti méně škodí ten, kdo nadává v hospodě než ten, kdo nám, možná i v dobré víře, daruje blaho. Rectus lumpensis (Dobroser vtíravý), tento zvláštní živočišný druh, který celý svůj život žije v představě, že o co více bude paraziticky systematicky vysávat svého hostitele, o to bude „všem“ lépe, přežívá v lidském společenství od nepaměti. Více viz Zdroj: http://kriz.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=457240

Ta i nebo y jsou Vaše ostuda, když o nich dokonce víte a čtenáři Vám za opravu nestojí, tak i Vaše vizitka. Ale máte pravdu, to s tím fakt nesouvisí.
Uvidíme. Podívejte, já se do takovýchto diskuzí nepouštím. Ale právě výjimečně vtipné nové české slovo mě zaujalo natolik, že jsem zareagoval. A když jste mě vyzval k popisu chyb, přišlo mi, jako člověku z oboru, nezdvořilé neodpovědět. Já proti té hře nic nemám, mě jen vadí podíl financování z veřejných a tedy i mých z mých peněz. Ten by mi vadil i v případě, kdy by byly investovány do jiného projektu, který má třeba šanci na úspěch. Ale to nemá. Všechno totiž stojí na mylné domněnce, že amatérský marketing může lidi nalákat. Nemůže. On by to totiž nesvedl ani ten geniální.

Myslíte si opravdu, že ve městech nebo regionech, kde to žije, je to proto, že mají lepší logo, slogan, brožurku nebo hezčí kostel, zajímavějšího rodáka nebo víc utratili za marketing? Kdepak. Ono je všude spousty zajímavého. Jasně, na Konopiště přijede víc lidí než na kašnu ve Zlomené Dolní, ale jak je možné, že v té Zlomené Dolní je v neděli na návsi plno místních, v hospodě u rybníka narváno turisty – cyklisty a v milovaném Dvoře se turista, co na náměstí omylem zavítal, vyptává, zda ve městě není zákaz vycházení, dýmějový mor, cholera, slintavka a radiace. A blížíme se k jádru pudla.

A teď si popustíme uzdu. Právě jsem Vás jmenoval starostou. Je nedělní poledne, z okna své kanceláře vyhlížíte, až po náměstí někdo půjde. Máte totiž problémek - slíbil jste doma, že přijdete včas na oběd. Ale bojíte se, že na liduprázdném náměstí jsou schovaní nějací snědí lapkové. O sebe strach nemáte, ale co by si bez Vás počala radnice a dítka doma? Ale dopadlo to dobře. A protože nechcete, aby se to zase opakovalo, svoláte hned v pondělí konšely a dáte odhlasovat jedno ze dvou možných řešení:

Buďto za 1)
ve městě zrušíte další parkovací místa, to by bylo, aby ta lůza nebezpečná mohla snadno na náměstí. Všechny jednosměrky povedou jen ven z náměstí. Až všichni odjedou, bude tam super klidná oblast. Tak klidná, že se začnou ozývat nájemci městských obchodů. Nejsou lidi, nejsou tržby, zavíráme. Nevadí, místo krámů uděláme kanceláře, stejně jsme se už na úřadě tísnili. Ale ty lapkové jsou na náměstí pořád. Nevadí, támle skončila soukromá hospoda, uděláme novou služebnu pro další odhodlané lovce nevhodně pohozených aut - ty lidi jsou ale pitomci. Můžou do města na kole i pěšky, tak dobře to s nima myslíme. A to oni panáčci né a né. Prý auto! Pche! Ale hrome, jak jsme přestali vybírat ten nájem, přijali jsme další úřednictvo a další ozbrojence, docházejí penízky. No nic, oni ty turisti pořád jezdí, tak jim to osladíme. Když mají na vyhazování za zmrzlinu v ZOO ... přidáme nějaký radary, ještě se jim při vjezdu do města dá vyhnout, on se nám ten rozpočet zase spraví. A těm pitomcům, co ještě ve městě podnikají, těm to taky osolíme. Zdvihneme nájmy, když si někdo sedne na lavičku tak zaplatí za zábor veřejných statků. A turistům, těm vytiskneme herní plány. To by bylo, aby nezatoužili vyhrát vkusný batůžek! Až si pro něj pojedou, vrátí nám to na pokutě. Zdražíte vodu. A nezapomenout, ještě jsou tu ulice, kde se sebevražední cyklisté nemohou sebevražedně pustit do protisměru, tak to povolíte. Nemocnice je města a tak bude vzkvétat městská kasa. Ani nebude třeba dotací a rychlík Istanbul – Paříř bude stavět hned před radnicí. A je to!

Nebo za 2) zreorganizujete dopravu, aby se do centra odvážili nejen místní se znalým šerpou, který už za svítání zjistil, kudy dnes vede sjízdná trasa do města, ale aby tam trefili i přespolní, co přijeli do města poprvé. Směr centrum přehledně navigujete už od Vídně. Zvětšíte parkoviště. Z obecní pastoušky uděláte další. Podpoříte podnikatele solidními podmínkami nájmu. Přijedou turisti. Bývalí městští ozbrojenci, teď ozbrojeni jazykovými znalostmi a ochotou, navigují auta na místa, kde je ještě kousek místa k zaparkování. Šťastní turisté rozhazují plnými hrstmi. Otevřou se další podniky. Pohrnou se podnikatelé ze světa a budou otevírat michelinské restaurace. Místní podnikatelé, zbohatlí vlnou zájmu o město, vydávají a rozdávají turistům propagační materiály, aby, pane bože, nezapomněli v té konkurenci právě na jejich podnik. Podnikatelé se předhánějí, kdo zaplatí víc za lukrativní nájmy v centru. Město už dávno opravilo komunikace, zmodernizovalo infrastrukturu, neví co s penězi a tak pošilhává po věhlasném architektovi, co by to zas posunul o štok výš.

Ano, je to nadsazené. Ale princip to vysvětluje.
Domluvil jsem. Chytrého nakopni a hlupák si požádá o grant.

Post skriptum. Jistě, je i třetí cesta. Někde výše jsem napsal, že by ani geniální marketing nic nesvedl. A jistě to není pravda. Cedule na Florenci, že ve Dvoře vyhrajete batoh, to ale nebude. Co takhle cedule: „Každý turista, co ve Dvoře zaparkuje, dostane 1.000 Korun“. Nebo koblihu a párek, možná by to u nás stačilo. Lidi se pohrnou, než se rozkřikne, že je to podvod. Že do centra dojet nejde, že parkovací místa tam nejsou a párek, ano, ten je dřevěnej. A rozkřikne se to, i bez marketingu. Na to vemte jed.
Re: Re: Re: Re: Re: Mylník, jak trefné., 24.06.2016 00:45, Reagovat
Když text začíná uržkou, tak se na to prý nemá reagovat, ale zkusím to, protože vámi uvedený "termín" je obzvlášť škodlivý. Defakto ještě předem dehonestuje jakoukoliv snahu kohokoliv cokoliv ve věcech veřejných zlepšit, nebo dát alespoň impuls k tomu, aby se to začalo řešit.
Já pevně věřím, že dvojprojekt hra a kampaň svůj smysl má a že se i přes nějaké chyby obě věci povedly. Nevím jak tvůrci hry, ale já byl u konceptu kampaně připraven na podstatně více negativních reakcí a to, že si píši vlastně jen s vámi mi vlastně dělá radost. Je to pro mne potvrzením, že cesta je správná.

Co se týče veřejného financování, tak města, regiony i celé státy do své reklamy prostě investují, to je fakt s kterým nic nenaděláte. Můžete se nechat zvolit premiérem země, nebo prezidentem galaxie a zatrhnout to. Ale asi se vám to nepodaří. Tedy náš region může (jako doposud) nedělat skoro nic a vy budete moci neprosperitu místních podnikatelů nadále svádět na nedostatek parkovacích míst okolo náměstí, což je nesmysl, ale o tom níže.
Princip investování do propagace regionu je dost možná stejně ujetý jako filmové pobídky, nebo dotační systém přerozdělování prostředků EU. A co s tím tedy chcete dělat? Vystoupit z EU a přidat se k Rusku? Asi to tady spolu nevyřešíme.
Podotýkám, že i v našem velmi blízkém okolí je řada úspěšných kampaní, které se evidentně podařily a mají smysl - například Kuks, či Broumovsko. Čísla o návštěvnostech si snadno dohledáte.

- Třeba v Broumovsku, kde tvůrci hry brali inspiraci, ale byli hlavními hybateli a donátory (nevím jestli investory) osvícení místní podnikatelé, ale takové zde patrně nemáme. Tedy hurá, že se toho chopila pracovitá komise cestovního ruchu, (mimochodem složená i z podnikatelů - různě aktivně se účastnili Nancy Engelen, jeden z Bořků, Janák, a další). I kdyby to třeba nakonec mělo vést "pouze" k tomu, že si ti místní šikovní a úspěšní řeknou "tohle je špatně, vlítmeme na to s našimi zkušenostmi a možnostmi a uděláme to líp!

- souhlasím, že dopravní navigace a označení parkovišť je zoufale špatné a nepřehledné. A to zejména nyní v době rekonstrukcí. Nevím, zda se to nějak řeší a v jakém stavu to je.

- souhlasím, že v dlouhodobé perspektivě je potřeba velké přehledné a dostatečně kapacitní parkoviště podobné třeba Trutnovským U studny a u autobusáku, aby mohl vzrůst počet návštěvníků města a aby místní měli bezpečnou jistotu, že na daném místě vždy zaparkují a to za rozumné mince. Prý se hledá řešení.

- ale přesto si jednoznačně stojím za tím, že NYNÍ je parkovacích míst v centru našeho města dost a dost. Místo na zaparkování je VŽDY kolem kostela, u Šindelářské věže i u Hankova domu - opakuji VŽDY. Chodím a jezdím zde denně! Všechna tato místa JSOU PŘÍMO V CENTRU, chcete-li metry, tak cca 220 m od středu náměstí! Přímo na náměstí, nebo ve Švehlovce, či Komenského lze VŽDY autem zastavit. Jen občas si člověk kolečko jednou, opravdu velmi výjimečně 2x zopakuje (stalo se mi to za 5 let asi 2x). Vím, že to nikdo nechce slyšet, ale je to mnohokrát ověřená pravda!

- I když by tedy mohlo (a mělo) být náměstí (a doprava obecně) řešeno lépe, tak toto NENÍ důvodem neprosperity místních obchodníků. Tím je jednoznačný odklon lidí do nákupních center. Udělat z náměstí tranzitní komunikaci je cesta o desítky let nazpět. Nezměnilo by se lautr nic - jen by tam bylo víc smradu, hluku a nebezpečí. Novákovi ze Strže by stejně každý týden nakupovali v Kaufu, jen by to vzali zkratkou přes náměstí. A turisté, kteří by stáli v koloně ve svahu na bráně by sotva měli chuť vystoupit z auta ... mezi další auta. Je to zhruba stejné, jako magistrála přes Václavák. Jenom vytvořila barieru mezi Václavák a Vinohrady.

- radary na rychlost jsou na správných místech a je správné, že lidé, kteří nedodržují předpisy, platí pokuty. Je úžasné, že ne do velké děravé studny státní policie, ale přímo do městské kasy. Co s těmi penězi dělá město, to je zase jiná otázka.

- rasistické narážky jsou jen vaše vizitka

- platba podnikatelů za zábor veřejného prostoru je naprosto v pořádku - k diskusi je výše poplatků - zkusíme udělat srovnání okolních měst

- pochybuji, že by město zvedalo nájmy ve svých nemovitostech, když je jich všude dost prázdných, ale třeba se pletu

- obousměrný provoz cyklistů v jednosměrkách je regulérním dopravním řešením zásadně pozitivně ovlivňujícím dostupnost míst v centrech měst. A to cyklistům i řidičům. Je mnohokrát vyzkoušeno a ověřeno, že řada řidičů tak dá předost kolu a je tak v daném místě méně aut. Obousměrný provoz aut však není možný, protože jsou prostě široká a zase by neměla kde zaparkovat. Na jedno parkovací místo pro auto ve kterém se vezou 2 lidé se dá zaparkovat třeba deset kol. Ideální řešení právě pro malá města na středověkém půdorysu. A zvláště, když sem za několik málo roků přijede cyklostezka s desetitisíci cyklisty, kteří se budou chtít někde najíst, napít a vyspat.

Ale hádám, že cyklisty jsem vás akorát znovu nastartoval, takže už končím.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mylník, jak trefné.Já, 24.06.2016 07:42, Reagovat
Urážka a rasistické narážky? Nenašel jsem tam ... Ano, nechci žádné dotace, žádný Brusel a vystopit z EU, jako Británie.
Hezký den a cykloteroristům zmar :-)
PS Vzal byste do jakékoli jednosměrky v protisměru na kole dítě? Nebo snad do té v Palackého sám vjel? Mimochodem, v Palackého jezdily kamióny, jezdily tam obousměrně a vešly se tam.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mylník, jak trefné.27.06.2016 08:58, Reagovat
Ano vzal - jezdíme se 3 dětmi takřka denně Havlíčkovou ulicí (kolem šindelky) a občas to vezmeme i Palackého. Řidiči, když vidí děti, tak jsou obezřetní a tolerantní. Navíc děti vědí, že mají jet vpravo a když jedeme Palackého, tak vědí, že když před sebou na naší straně vidí zásobovací dodávku a v protisměru auto, tak mají raději chvilku počkat. A občas se stane, že zastaví řidič v protisměrtu a pokyne nám, ať jedeme, že chvilku počká on. Prostě se očima domluvíme - jde to a funguje to! Bojím se strašně moc jen lidí, kteří se neštítí i veřejně prohlásit, že cyklisté v protisměru jsou nesmysl a že jim je jedno, jestli tam někoho z nich srazí!!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mylník, jak trefné.27.06.2016 09:05, Reagovat
A ano - v Palackého jezdily kamiony obousměrně - jako tranzit od Hostinného na Hradec a opačně - obnovme to - to nám to náměstí skutečně výrazně oživí! A turisté se pohrnou, když uvidí ten parádní cvrkot :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Mylník, jak trefné.Já, 7.01.2017 03:20, Reagovat
Tak po delší době od prosincovejch svátků pobývám pár dnů ve Dvoře. A že se to teda díky Hře turistama v centru jen hemží, ani městem projet nejde. Nebo je to tím, že s uklizením sněhu se ve Dvoře asi nepočítalo, snad se věřilo, že ho ty tůristi ušlapou, jak budou hrát ten trhák. Dobrá, beru, v zimě těch turistů asi moc čekat nejde. Ale říkali naši, že v létě se na náměstí báli. Ne, že by je turisti ušlapali, ale že tam bylo celý dny pusto. Asi ta skvělá hra odradila i těch pár, co do města jezdívalo pravidelně. Co takhle nějakou zprávičku, jakej trhák ta hra byla?
Re: Re: Re: Mylník, jak trefné.20.06.2016 21:06, Reagovat
Ano zase tam mám několik i/y špatně - snad to nebude váš hlavní argument proti hře a kampani :-(
Šílenci bez romantikyNavstevnik, 17.06.2016 21:36, Reagovat
Nechtělo by to místo hry raději udělat u muzea nejaké parkování a opravit nádvoří? Nebo aspoň posekat tam trávu? Asi na tom nikomu nezáleží. Aspoň, ze je zrekonstruované a ma zajímavé expozice. Třeba se v budoucnu zase najde někdo odvážnější, kdo tam to prostředí zlepší.
Re: Šílenci bez romantiky17.06.2016 21:55, Reagovat
Oprava nádvoří se již řeší a je to "v dohledu" - zjistíme přesnější informace. Parkování je naprosto snadné v ulici Kotkově od křížení s Libušinou jsou místa vždycky (150m) a daleko to rozhodně není ani k Šindelce (250m), či ke kostelu (240m). I přesto se ale parkování řeší a již brzy vznikne pár parkovacích míst u oční školy - pro školu i muzeum (230m). Jen je třeba nebýt frustrován, když musím ujít pár desítek metrů. Jako potíž bych bral spíše špatné značení parkovišť.
Re: Re: Šílenci bez romantikyNavstevnik, 19.06.2016 16:38, Reagovat
To je právě ono, vše se jen řeší, už 2roky (Muzeum, koupaliště...) a kde nic tu nic. Není lepší to vse opravit a pak tam teprve lákat návštěvníky? My je sem teď zveme a přitom je tu každá silnice uzavřená. Celé je to postavené na hlavu. Zaplatit si reklamu umí opravdu každy, a vůbec za cizí peníze. Kolik to celé stojí, to se ale raději nikde neuvádí.
Re: Re: Re: Šílenci bez romantiky20.06.2016 13:28, Reagovat
předně - stále se něco opravuje a je to tak správě, takže skutečně žádné "kde nic tunic". Pokud by se stále na něco čekalo, nebude nikdy nic. K reklamě - je velmi dobře, že se město po mnoha letech rozhodlo alespoň nějakou promyšlenější propagaci regionu dělat! Je úžasné, že ve spolupráci se ZOO, Kuksem a místními podnikateli, kteří svojí účastí část nákladů uhradili a podílejí se i na nákladech se hrou spojených - tedy si sami platí samolepky atp. I tak ale není plýtváno a neválejí se ve skladech desetitisíce letáčků, které nikdo nechce. O hru (brožuru) si musí zájemce říct! A o to se snaží kampaň v podobě zájem vzbuzujícího hesla, příběhů a snad povedených rollupů, CLV, plakátů a bannerů na internetu. Právě pro tuto kampaň bylo určeno opravdu jen symbolické množství peněz. Proto se snažíme do informování zahrnout zejména média v podobě připravených příběhů a sociální sítě. Pevně doufáme, že se obrázky a přiběhy budou líbit a i vy - tedy občané regionu svým sdílením mezi přáteli dáte o našem regionu vědět a pomůžete tak turisty přilákat. V tomto týdnu uvidíme, jak se to podaří :-)

Přečteno 3296x
 
Kontakt

MEOB s.r.o.

Provozovatel portálů: 
www.Královédvorsko.cz
www.Jaroměřsko.cz
www.ZvičinaTV.cz

Firemní komunikace: 
- návrh reklamní kampaně
- tvorba tiskových zpráv
- komunikace s dalšími médii
- pořádání tiskových konferencí
- zpracování foto a video obsahu
- nastavení a správa sociálních sítí
- linkbuilding

Sídlo:
Čechova 1203
Dvůr Králové nad Labem
544 01 
IČO: 04095413

fcb: Královédvorsko, Jaroměřsko, ZvičinaTV

Kateřina Sekyrková
tel.: 602 308 878, email: info@kralovedvorsko.cz 
Jan Holan
tel.: 732 521 835, email: jan.holan2013@gmail.com
Kalendář akcí