REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
„Obdivuji pracovitost a poctivost oceněných podnikatelů. Jsou zosobněním toho, že podnikání a zisk nemusí jít na úkor spotřebitele, pro kterého je ze všeho nejdůležitější kvalita výrobků a služeb. Ocenění Spokojený zákazník náleží lidem, kteří zlepšují renomé všech podnikatelů a kteří pokračují v řemeslné tradici našeho regionu. Děkuji všem oceněným a přeji jim mnoho úspěchů v další práci,“ řekl hejtman Jiří Štěpán.
Pan hejtman tímto pochválil i "své" zaměstnance. A to v případě pobočky Královéhradecké lékárny ve Dvoře Králové, která spadá pod Zdravotnický holding Královéhradeckého kraje (ZH KHK). Vzhledem k tomu, že nominovat podnikatele mohou dle informací na webu členové Sdružení českých spotřebitelů nebo zástupci místních či podnikatelských samospráv, se nabízí, že kraj mohl nejen svůj podnik nominovat, ale také hodnotit.
Věříme, že v lékárně na poliklinice ve Dvoře Králové je skvělý personál. A chápeme, že v soutěžích tohoto typu je těžké být spravedlivý, ale přesto se zde nabízí otázka je, jestli se v ostatních lékárnách ve městě, které provozují malí podnikatelé bez podpory kraje či státní správy, vstřícně zaměstnanci ke svým zákazníkům nechovají? Měli možnost být nominovaní?
Spotřebitel má srovnání, ale ten o nominaci v tomto případě až tak nerozhoduje. Na způsob nominování a hodnocení jsme se zeptali organizátora Sdružení českých spotřebitelů soutěže e-mailem uvedeným na webu Sdružení českých spotřebitelů. Telefon uvedený na webu sdružení pro královéhradecký kraj hlásí, že neexistuje. Dovolali jsme se až na centrálu do Prahy, kde nám více informací poskytl Ing. Libor Novák, místopředseda správní rady. Podobnou anketu prý sdružení pořádá ještě v dalších 4 krajích. Návrhy na ocenění přicházejí od spotřebitelů (na webu je jiná informace - pozn. redakce) a oceněné následně vybírá "odborná komise" složená ze zástupců krajského úřadu, obchodní inspekce, státní zemědělské inspekce, veterinární správy, agrární komory a dokonce i zástupce seniorů z organizace od nás ze Dvora Králové - Václav Krejcar.
Lékárna na poliklinice ve Dvoře Králové, která spadá po ZH KHK, sídlí v prostorách nové polikliniky a byla slavnostně otevřena v roce 2013. Stala se tak čtvrtou lékárnou ve Dvoře Králové, a to opět umístěnou přímo v centru města. Občané očekávali, že alespoň jedna z těchto 4 lékáren bude mít pohotovostní službu o víkendu pro případ, že občané budou potřebovat některý z léků doporučených například v místní nemocnici či na dětské pohotovosti. Nestalo se tak. Naopak právě tato lékárna nemá otevřeno ani v sobotu. Zejména maminky malých dětí jsou tak v případě akutních nemocí odkázány na vzájemnou výpomoc či omezenou nabídku místní čerpací stanice.
Tato další pobočka Královéhradecké lékárny, a.s., však nezajišťuje pacientům jen služby formou výdeje léčiv a zdravotnických prostředků na recepty a poukazy a prodej volně prodejných přípravků. Zároveň celá společnost prostřednictvím svých lékáren zabezpečuje dodávky léčiv na lůžková oddělení nemocnic a menších zdravotnických zařízení. Právě tento fakt tak staví například místní rodinné lékárny do ne zcela spravedlivého konkurenčního prostředí.
Dalším takovým oceněným je kavárna Kolonáda v Janských lázních, která patří dokonce pod státní podnik (Státní léčebné lázně Janské Lázně). V Janských lázních jsou, stejně jako ve Dvoře Králové, další kavárny a možnosti, kde se občerstvit, které poskytují příjemné prostředí i obsluhu - a to hlavně v rámci svých možností. Jen umístění kavárny Kolonáda v secesní budově navržené vídeňským architektem Brangem je již samo o sobě konkurenční výhodou.
Součástí oficiální tiskové zprávy bylo poděkování místopředsedy Správní rady SČS Libora Nováka, že se jsou velmi rádi, že se "do hodnocení a práce odborných komisí se zapojují nejen spotřebitelé, ale právě i zástupci místních a podnikatelských samospráv, a že se takto zaměřenou podporou daří přispívat i k mnohem vyváženějšímu rozvoji jednotlivých územních obvodů kraje a ČR".
Cenu Spokojený zákazník Královéhradeckého kraje 2018–2020 obdrželi:
|
Vaše komentáře |