')
REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování | ![]() |
Historie začala u soukromého podniku rodiny Peterů, kteří se na konci 19. století specializoval na výrobu saní a kočárů a na začátku 20. století vyrobil první karoserie, které brzy získaly dobré renomé. Ve 20. a 30. letech zde vzniklo mnoho zajímavých vozů na podvozcích Praga, Škoda, Tatra, ale i cizích značek. Ani tento podnik neminulo znárodňování a od roku 1946 patřila karosárna Petera pod okřídlený šíp. Do roku 2012 se zde vyrobily stovky tisíc aut, z toho nejvíce Vrchlabí proslavil model 1200 a také dodávkový model Škoda 1203.
V posledních letech však z vrchlabské linky sjíždějí nejsofistikovanější automatické převodovky - z celkem 2200 denně vyprodukovaných kusů jich je pro auta Škoda určeno 40 %, zbytek je vyvážen do celého světa včetně Afriky.
Nyní vývoj ve Škodovce směřuje k elektromobilům. Jak řekl na vernisáži ředitel závodu ve Vrchlabí Ing. Ivan Slimák Ph.D, Vrchlabáci mají na to pracovat s novými technologiemi, jen by si měli uvědomovat svůj potenciál pro zlepšení v cizích jazycích.
Ředitel vrchlabského závodu Škoda Ivan Slimák vysvětluje název výstavy
V rámci výstavy si návštěvníci mohou pustit 5 krátkých filmů mapující historii, z toho 3 jsou vzpomínky pamětníků - dlouholetých zaměstnanců podniku. Jedním z nich je například pan Josef Šimon, který byl 40 let (1949-1989) výrobním náměstkem a který se účastnil vernisáže výstavy.
Kateřina Sekyrková
Logistická firma z Královéhradeckého kraje pojmenovala kamiony po hrdinech 20. století |
Vaše komentáře |
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |