| Re: Re: Re: Re: Mylník, jak trefné. | Já, 22.06.2016 05:41, Reagovat | Tak od konce. S kůží na trh jste nešel, to panáčku ani náhodou. Ty penízky tam utopil někdo jinej … Společnosti méně škodí ten, kdo nadává v hospodě než ten, kdo nám, možná i v dobré víře, daruje blaho. Rectus lumpensis (Dobroser vtíravý), tento zvláštní živočišný druh, který celý svůj život žije v představě, že o co více bude paraziticky systematicky vysávat svého hostitele, o to bude „všem“ lépe, přežívá v lidském společenství od nepaměti. Více viz Zdroj: http://kriz.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=457240
Ta i nebo y jsou Vaše ostuda, když o nich dokonce víte a čtenáři Vám za opravu nestojí, tak i Vaše vizitka. Ale máte pravdu, to s tím fakt nesouvisí.
Uvidíme. Podívejte, já se do takovýchto diskuzí nepouštím. Ale právě výjimečně vtipné nové české slovo mě zaujalo natolik, že jsem zareagoval. A když jste mě vyzval k popisu chyb, přišlo mi, jako člověku z oboru, nezdvořilé neodpovědět. Já proti té hře nic nemám, mě jen vadí podíl financování z veřejných a tedy i mých z mých peněz. Ten by mi vadil i v případě, kdy by byly investovány do jiného projektu, který má třeba šanci na úspěch. Ale to nemá. Všechno totiž stojí na mylné domněnce, že amatérský marketing může lidi nalákat. Nemůže. On by to totiž nesvedl ani ten geniální.
Myslíte si opravdu, že ve městech nebo regionech, kde to žije, je to proto, že mají lepší logo, slogan, brožurku nebo hezčí kostel, zajímavějšího rodáka nebo víc utratili za marketing? Kdepak. Ono je všude spousty zajímavého. Jasně, na Konopiště přijede víc lidí než na kašnu ve Zlomené Dolní, ale jak je možné, že v té Zlomené Dolní je v neděli na návsi plno místních, v hospodě u rybníka narváno turisty – cyklisty a v milovaném Dvoře se turista, co na náměstí omylem zavítal, vyptává, zda ve městě není zákaz vycházení, dýmějový mor, cholera, slintavka a radiace. A blížíme se k jádru pudla.
A teď si popustíme uzdu. Právě jsem Vás jmenoval starostou. Je nedělní poledne, z okna své kanceláře vyhlížíte, až po náměstí někdo půjde. Máte totiž problémek - slíbil jste doma, že přijdete včas na oběd. Ale bojíte se, že na liduprázdném náměstí jsou schovaní nějací snědí lapkové. O sebe strach nemáte, ale co by si bez Vás počala radnice a dítka doma? Ale dopadlo to dobře. A protože nechcete, aby se to zase opakovalo, svoláte hned v pondělí konšely a dáte odhlasovat jedno ze dvou možných řešení:
Buďto za 1)
ve městě zrušíte další parkovací místa, to by bylo, aby ta lůza nebezpečná mohla snadno na náměstí. Všechny jednosměrky povedou jen ven z náměstí. Až všichni odjedou, bude tam super klidná oblast. Tak klidná, že se začnou ozývat nájemci městských obchodů. Nejsou lidi, nejsou tržby, zavíráme. Nevadí, místo krámů uděláme kanceláře, stejně jsme se už na úřadě tísnili. Ale ty lapkové jsou na náměstí pořád. Nevadí, támle skončila soukromá hospoda, uděláme novou služebnu pro další odhodlané lovce nevhodně pohozených aut - ty lidi jsou ale pitomci. Můžou do města na kole i pěšky, tak dobře to s nima myslíme. A to oni panáčci né a né. Prý auto! Pche! Ale hrome, jak jsme přestali vybírat ten nájem, přijali jsme další úřednictvo a další ozbrojence, docházejí penízky. No nic, oni ty turisti pořád jezdí, tak jim to osladíme. Když mají na vyhazování za zmrzlinu v ZOO ... přidáme nějaký radary, ještě se jim při vjezdu do města dá vyhnout, on se nám ten rozpočet zase spraví. A těm pitomcům, co ještě ve městě podnikají, těm to taky osolíme. Zdvihneme nájmy, když si někdo sedne na lavičku tak zaplatí za zábor veřejných statků. A turistům, těm vytiskneme herní plány. To by bylo, aby nezatoužili vyhrát vkusný batůžek! Až si pro něj pojedou, vrátí nám to na pokutě. Zdražíte vodu. A nezapomenout, ještě jsou tu ulice, kde se sebevražední cyklisté nemohou sebevražedně pustit do protisměru, tak to povolíte. Nemocnice je města a tak bude vzkvétat městská kasa. Ani nebude třeba dotací a rychlík Istanbul – Paříř bude stavět hned před radnicí. A je to!
Nebo za 2) zreorganizujete dopravu, aby se do centra odvážili nejen místní se znalým šerpou, který už za svítání zjistil, kudy dnes vede sjízdná trasa do města, ale aby tam trefili i přespolní, co přijeli do města poprvé. Směr centrum přehledně navigujete už od Vídně. Zvětšíte parkoviště. Z obecní pastoušky uděláte další. Podpoříte podnikatele solidními podmínkami nájmu. Přijedou turisti. Bývalí městští ozbrojenci, teď ozbrojeni jazykovými znalostmi a ochotou, navigují auta na místa, kde je ještě kousek místa k zaparkování. Šťastní turisté rozhazují plnými hrstmi. Otevřou se další podniky. Pohrnou se podnikatelé ze světa a budou otevírat michelinské restaurace. Místní podnikatelé, zbohatlí vlnou zájmu o město, vydávají a rozdávají turistům propagační materiály, aby, pane bože, nezapomněli v té konkurenci právě na jejich podnik. Podnikatelé se předhánějí, kdo zaplatí víc za lukrativní nájmy v centru. Město už dávno opravilo komunikace, zmodernizovalo infrastrukturu, neví co s penězi a tak pošilhává po věhlasném architektovi, co by to zas posunul o štok výš.
Ano, je to nadsazené. Ale princip to vysvětluje.
Domluvil jsem. Chytrého nakopni a hlupák si požádá o grant.
Post skriptum. Jistě, je i třetí cesta. Někde výše jsem napsal, že by ani geniální marketing nic nesvedl. A jistě to není pravda. Cedule na Florenci, že ve Dvoře vyhrajete batoh, to ale nebude. Co takhle cedule: „Každý turista, co ve Dvoře zaparkuje, dostane 1.000 Korun“. Nebo koblihu a párek, možná by to u nás stačilo. Lidi se pohrnou, než se rozkřikne, že je to podvod. Že do centra dojet nejde, že parkovací místa tam nejsou a párek, ano, ten je dřevěnej. A rozkřikne se to, i bez marketingu. Na to vemte jed. | |
|
|
|
| |